Alla inlägg under juli 2011

Av Sooofiiie - 28 juli 2011 18:34

Det är mitt liv, det innebär att det är mina val.Acceptera mina val eller far åt helvetet!

Av Sooofiiie - 24 juli 2011 18:20

Det är så sant. 

Om en gör ett misstag i trafiken så kan det gå illa. 

Det vet jag. 

Allting kan bara försvinna om en gör ett misstag i trafiken.

Livet är såpass "kort" så man ska ta hand om det väl.

Man ska leva varje dag som om det vore den sista. 

Det ska jag börja med nu. 

Jag har en helt annan syn på livet nu efter krocken. 

Det är mer värdefullt än vad man tror egentligen. 

Allting kan ta slut så fort, oavsett vad det gäller. 


Mina tankar är inte att leka med.. 

Har massa "tänk om.." tankar.

- Tänk om jag hade vevat upp rutan på min sida? Hur illa skadad hade jag varit då?

- Tänk om vi hade frontat istället? Hur illa hade det varit med oss inblandade då?

- Tänk om vi hade åkte lite senare, eller lite tidigare? Då hade det aldrig hänt.

- Tänk om jag inte var tvungen att åka hem? Då hade det aldrig hänt. 

- Tänk om smällen hade varit värre än vad den var, hur illa hade det varit då?

- Tänk om vi inte hade haft Sune (bilen), tänk om vi hade haft en annan bil. Då hade det inte varit lika illa, eller?

- Tänk om...

Som sagt, massa "tänk om.." tankar. 


Jag vet att det är fel, men jag tar på mig skulden för detta, för hade vi inte behövt åka in till stan för att bara köra hem mig, då hade det aldrig hänt.. 


Nu ska jag vara glad för att det gick såpass bra som det gjorde, det kunde ha varit mycket värre somsagt... Alla lever iaf!


Av Sooofiiie - 24 juli 2011 11:31

Kan inte släppa tankarna ifrån L. Jag undrar hur det går med honom, är något orolig för honom! :/ Hoppas det går bra med honom! Jag hoppas verkligen han får komma hem idag! Har tänkt på honom hela dagen igår och hela dagen idag!


Har ont i hela kroppen idag. Men det är ju faktiskt ganska förståeligt! Har fått stora blåmärken lite här och där, men ingen blåklocka ännu, TACKA GUD FÖR DET! 

Har fortfarande ont i armbågen och ögat, men ögat är faktiskt bättre idag än va det var igår. 


Har precis pratat med L och han mår bättre idag! :D Han får komma hem i eftermiddag! Tacka gud för det! 

Ska träffa honom antingen imorgon eller på tisdag! Saknar honom, har varit så orolig för honom! Skönt att det gick såpass bra som det gjorde med honom iallafall!


Nu ska jag vänta på att lilla Adrian ska vakna så jag kan ge honom mat och mysa med honom! :) 


Kram på er!


Love by SofiiePersson

Av Sooofiiie - 23 juli 2011 23:58

Jajamensan, det har varit en händelserik helg, än så länge. Nu är det bara och se vad som händer imorn!


Natten till fredag:

Morfar vandrade vidare efter en hård kamp mot cancern... :/ Sov 45 minuter den natten så var rätt sliten!

Åkte hem till L och hade det allmänt mys.

Idag:

Det är den värsta dagen i mitt liv!

Vaknade klockan 12.30, eller ja, L väckte mig då. Sen vid 14.00 så skulle jag och L åka in till Kristinehamn. När vi kommer till ICA i Storfors så finns det en korsning till Karlskoga, och där kommer det en Volvo och kör rätt in i sida på oss. 

http://www.brt.se/larmimage.asp?id=10088

Jag kommer ihåg att L började skrika och försökte väja undan Volvon. Men det gick inte. Så Volvon körde rätt in i förarsidan. 

När "allt var över" så satt jag på golvet och bara skrek av panik, jag kollade på L och han var alldeles blodig i ansiktet. Han reste på sig och gick ut ur bilen, medans jag fick hjälp med att komma ut bilen. Hade så ont i kroppen så vågade inte röra på mig riktigt. 

Men sen kom ambulansen och hjälpte oss.

Jag låg på asfalten och fick ha nackkrage på mig för jag hade och har ont i nacken. Det var fruktansvärt obehagligt! Kunde inte röra högra armen, tror jag slog i den riktigt ordentligt. Men klarade mig fint. Har fruktansvärt ont i vänstra ögat, tror jag och L krockade med huvvna så jag har lagomt in i ögat. Kommer troligtvis ha blåklocka imorgon. 

Vi åkte in till sjukhuset och röngtades (vet inte hur det stavas men orkar inte bry mig nu) och jag hade inga som helst skador så jag fick åka hem. 

L ligger kvar på intensiven med hjärnskakning och en spricka i käken. Men annars är vi helt okej. Förutom våran lilla Sune som måste köras till skroten som ni kan se på länken.

Han som satt i den andra bilen klarade sig fint. Han var bara i chock, men han fick följa med till sjukhuset iallafall för att få en undersökning så ingenting hade hänt med honom. 


Men alla är okej, och L kommer hem imorgon. Och då ska jag till honom. Hoppas jag.


Menmen, vi alla lever (förutom Sune :/ ) och kommer att må fint. Nu ska jag röka sen ska jag sova av ren utmattning!

God natt.


Love by SoofiiePersson

Av Sooofiiie - 21 juli 2011 16:45

 

När livet kändes som mörkast,

då ingen tycktes förstå,

när jag ej ville leva mer,

bara lämna allting och gå.

Då fanns du där för mig,

sträckte ut en hjälpande hand,

tröstade mig när jag grät,

lät mig gråta ut i din famn.

Jag tror ej att du förstår,

hur mycket du betytt för mig,

jag skulle ej leva idag,

om det inte vore för dig.

Du väckte min själ till liv,

den hade varit död i många år,

du fick mig att skratta igen,

jag hoppas att denna lycka består.

Du gav mig hopp på nytt,

du satte mitt hjärta i brand,

tillsammans ska vi vandra,

genom livet hand i hand.

Av Sooofiiie - 18 juli 2011 14:53

Jag vill verkligen, men kan/ska jag?

- Jag vet inte, vad ska jag göra med denna ångest? 


Vill bara försvinna härifrån och glömma allt...

Av Sooofiiie - 11 juli 2011 01:33

... SOM JAG INTE GJORT PÅ 10 ÅR OCH DET ÄR:  

- RIDIT PÅ DENNA VACKRA VARELSE!

Man kan tro att jag har varit full hela dagen! Det var jag som sa till Lindapinda att vi skulle rida. Det trodde jag inte ens om mig själv! ;o Då är det illa! 

Men fuckit vad roligt det var! Det var det roligaste jag gjort på länge.

Jag till och med travade alldeles ensam, eller ja, Lindapinda sprang bredvid och höll i sina saker medans jag tappade min mobil, men den är nu återfunnen! :D


Och jag kan ju tala om att jag är väldigt pigg och gla (kexchoklad) för jag ligger/sitter/står/hoppar i Lindapindas säng samtidigt som jag dricker massa, masssa, MASSA kaffe!


Om cirka två timmar sitter vi på en kall och våt moped på väg till Fribo för att fiskeliska ;) haha!

Vi ha packat massa picknick och massa vatten och kall korv ^^

Så vi ska dygna och dricka mer kaffe :D


Checka in hennes blogg som jag skaffa till henne vettja! :D

http://liindaaweennerlof.bloggplatsen.se



Love by SoofiiePersson 

Av Sooofiiie - 9 juli 2011 22:27

... det är ett alldeles för snällt ord för en köna som dig! 

Gaaah, är du verkligen så jävla patetisk att du sitter och försöker att vara cool inför mig?! Du tror verkligen att du har en plats i mitt hjärta, men i själva verket har du ALDRIG haft det, men du får väl tro vad du vill.

Jag hatar dig, jag hatar dig, jag hatar dig! Allt är ditt fel, allt är ditt fel, ALLT ÄR DITT JÄVLA FEL! 

Förstår inte hur du ens har mage att hålla på som du gör? Du har ingenting med mig att göra. Du ska inte bry dig om hur jag mår eller hur jag mått. För det angår inte dig. Jag har aldrig berättat ett skit för dig, och tacka gud! Där gjorde jag rätt också!


Du har knäckt mig totalt, du tar upp gammalt skit som har hänt, sånt som jag för en gångsskull "har kommit över" och sen står DU och kallar mig h**a och grejer, förstår inte hur du har mage till det. 

(GAAAAAH, jag är så arg/ledsen, tror jag upprepar mig hela tiden, men skitsamma, det får ni stå ut med!) 


Du har behandlat mig och min familj som skit under hela tiden som du har varit inblandad i vårat liv, du tror du vet allt som har hänt och allt som händer kring oss hela tiden. Men du vet ingenting, INGENTING!! Det är jag jävligt glad över, annars hade du väl kastat det i mitt face också... 


En köna som dig... Att du ens kan knäcka mig och det jag har byggt upp? 

Muren jag hade för ...  fem timmarsen (?) den rev du med ett par ord, och nu är den borta. Finns ingenting kvar utav den. Nu måste jag börja om från steg 1 igen.. 


Men har jag klarat det en gång får vi väl hoppas att jag klarar det en gång till. Bara att hoppas, önska mig lycka till...!


Och du P, förstår du inte att allt är hennes fel? Kan du inte bara göra dig av med könan?! Nej, det kan du inte för det är "för mycket pappersarbete som väntar då", men wtf, är inte dina barn mer värda?! Nej, man kan ju faktiskt fundera på det.. Och tro mig, det har jag gjort. Och du vill egentligen inte veta vad jag kommit fram till..


Nu har jag sagt det iallafall, sista gången jag är hos dig om könan ska finnas kvar i ditt liv. Du får välja, hon eller dina barn! (Jag tror jag redan vet svaret faktiskt.. )


   

Såhär känner jag mig, allt tack vare dig, din förbannade j*vla köna! :o


Puss // S.P

Presentation


Sofie E Persson

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid är bäst?
 Sommar
 Vinter
 Höst
 Vår

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards